23 Aralık 2009 Çarşamba

Gözgöze gelmek ve otobüsün dörtlü koltuğu

Neden gözgöze gelmekten korkarız?Neden gözlerimizin taa içine bakamayız?Tamam insan pekala en yakın arkadaşına bakabilir ama onlar zaten ufak çaplı şizofrenliklerimize de göz yumanlar değil mi,yani diğerleri üzerinden açtım ben aslında konuyu...Açmama vesile olansa bugün otobüste cam kenarına yapışmışken karşımda otobüste bana bakacak şekilde duran ama bakmayan kadın...Bakmaması değil aslında mesele,o bakmasın da ben baktım hem de gözlerimi kaçırmadan ,neyse sonra bi anda başka tarafa çevirdi kafasını,farkettiğini farkedince gıcıklık değil mi bir daha baktım -bu arada otobüsler kırmızı ışıktaydı- bu sefer de gözlerini direk saatine indirdi.Güldüm kendi kendime ne garip sanki başını kaldırıp baksa bir şey olacak...Yani düşündüm de bir erkek olsaydı yerimde ya da cins tipli bir kız belki de aynı şeyi yapacaktı ama farklı bir rahatsızlıkta...Yani bir insan ona bakanın her hangi bir art yada cins niyet olmadan sırf insan olduğu için baktığını anlarsa daha çıplak hisseder kendini gibi geldi bana...Kalabalık bir ortamda markaja alınırsam özellikle izleyen kadınsa -çünkü erkekse direk niyet değişikliği akla gelir,bu bazen yerli bazen yersiz olsa da içgüdülerimizi -savunma vs- değiştiremeyiz- kıyafetimden,saçımdan başımdan yada her ne haltım içinse işte ondan dolayı bakmadığını bildiğim halde bir garip olurum,niye bakıyorsun niyee diye diye bir gerginlik alır ve neden bulamazsam temelli korunmasız hissederim yalnız bu anlık bir şeydir,saatler,dakikalar sürmez,sadece anlarsınız işte...
Otobüslerde karşılıklı koltuklar vardır ya işte baya bi tartışma konusu olur sanırım.İster uyuyo taklidi yapın ,ister cama yapışın karşınızda size bakan çift diye saymazsak dört tane göz vardır,yani size bakan değil de karşınızda duran diyelim.Sağa baksanız sağdaki sola baksanız diğerine ilişir gözünüz ,hani bir de görüş açımız geniştir ya -başka bir yana baksak da geride kalannın bir kısmını da alır hani- bunu engellemek mümkün değildir.Robotsu hareketlerle sınırlanmak zorunda kalmak bir yana cama bakarken sizin yönünüze bakan kişi sizi izliyormuş gibi bir yanılsamaya uğrar ve rahatsız olursunuz,oysa o da dışarıyı izliyordur,mecburen siz de onun görüş alanı içerisindesinizdir.Hımmm,bunun çözümü de olmaz ki,en iyisi kütük gibi uyumak işte o zaman dünya umrunuzda olmaz,tabi cam kenarında oturmak şerefine nail olduysanız...He bir de öylesi yakın bir mesafede karşınızda uyuyan birine gözünüzü dikmeyi denediniz mi?Tesadüfi mi bilmiyorum ama ciddi bir şekilde baktığınızda bir kaç saniye içinde uyanıyor kişi.Telepati gibi yada böyle olduğunu düşünmek hoşuma gidiyor ama oluyor işte.Tabi uyandığı anda yere bakıyorum ,şey gözlerim rahatsız etti pardon mı diyecektim...
Bir de gözgöze gelmekten tamamen farklı bir biçimde korktuğumuz kişiler vardır amma onlardan başka bir başlıkta başka bir zamanda bahsetmeyi yeğlerim...
Neyse bu konu geyiğe saracak birazdan ,o yüzden şimdi susmak ala,ala...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder